dilluns, 18 de gener del 2016

Maquinari TIC

Al llarg d'aquesta setmana, he llegit tota la informació sobre la tauleta tàctil, les pissarres digitals, els panells tàctils i els llibres de textos digitals que apareix en el tema per poder realitzar aquesta tasca. Conec tots aquests recursos, però he treballat a l'aula amb les pissarres digitals, recurs molt útil per dur a terme un aprenentatge motivador i enriquit sempre que s'utilitze adequadament.
Quant a la tauleta tàctil, no la he utilitzat a l'aula però considere que és un material car i fràgil perquè ho manipulen els xiquets. Jo la utilitze en el meu dia a dia per dur a terme les meues tasques mentre estic fora de casa, tant del treball com dels estudis que realitze però amb una targeta d'internet ja que com apareix en el tema, en els inconvenients de la mateixa, es necessita connexió a internet i en un aula per a tantes "tablets" es necessita una banda ampla d'internet molt elevada.
L'únic recurs que no coneixia són els llibres de text digitals. Considere que es tracta d'un recurs molt interessant per usar-ho a l'aula i poder fer als nostres alumnes partícips del seu propi aprenentatge i, a més, atendre a la diversitat de l'aula ja que disposa d'activitats de diferents nivells de dificultat.
D'altra banda, i per finalitzar, he de dir que tots els recursos tecnològics que utilitzem a l'aula van a ser positius per als nostres alumnes. Hem de tenir present que la societat actual és tecnològica i hem d'inserir als nostres alumnes en aquesta societat. Malgrat tot això, i com apareix en el vídeo "metodologia o tecnologia", no serveix de res aplicar TIC a l'aula si el mestre/a no adapta la seua metodologia a les TIC i es basa en un ensenyament tradicional. Per fomentar aprenentatges significatius i motivadors, hem de plantejar noves estratègies adaptades a les noves tecnologies per d'aquesta manera, fer participis als nostres alumnes del seu propi aprenentatge.
Hem de formar pensadors i investigadors, i no màquines que repeteixen aquell que vol escoltar la mestra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada