Al llarg d'aquesta setmana, he llegit tota la informació sobre la tauleta tàctil, les pissarres digitals, els panells tàctils i els
llibres de textos digitals que apareix en el tema per poder realitzar aquesta
tasca. Conec tots aquests recursos, però he treballat a l'aula amb les
pissarres digitals, recurs molt útil per dur a terme un aprenentatge
motivador i enriquit sempre que s'utilitze adequadament.
Quant a la tauleta tàctil, no la he utilitzat a l'aula però
considere que és un material car i fràgil perquè ho manipulen els xiquets.
Jo la utilitze en el meu dia a dia per dur a terme les meues tasques mentre
estic fora de casa, tant del treball com dels estudis que realitze però
amb una targeta d'internet ja que com apareix en el tema, en els inconvenients de
la mateixa, es necessita connexió a internet i en un aula per a tantes "tablets" es necessita una banda ampla d'internet molt elevada.
L'únic recurs que no coneixia són els llibres de text digitals.
Considere que es tracta d'un recurs molt interessant per usar-ho a
l'aula i poder fer als nostres alumnes partícips del seu propi
aprenentatge i, a més, atendre a la diversitat de l'aula ja que disposa
d'activitats de diferents nivells de dificultat.
D'altra banda, i per finalitzar, he de dir que tots els recursos
tecnològics que utilitzem a l'aula van a ser positius per als nostres
alumnes. Hem de tenir present que la societat actual és tecnològica i
hem d'inserir als nostres alumnes en aquesta societat. Malgrat tot això,
i com apareix en el vídeo "metodologia o tecnologia", no serveix de res
aplicar TIC a l'aula si el mestre/a no adapta la seua metodologia a les
TIC i es basa en un ensenyament tradicional. Per fomentar aprenentatges
significatius i motivadors, hem de plantejar noves estratègies
adaptades a les noves tecnologies per d'aquesta manera, fer participis
als nostres alumnes del seu propi aprenentatge.
Hem de formar pensadors i investigadors, i no màquines que repeteixen aquell que vol escoltar la mestra.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada