diumenge, 24 de gener del 2016

Experiències TIC a l'aula


Al llarg d'aquesta setmana he treballat en el tema 7 de l'assignatura. He llegit tota la informació proporcionada i he realitzat una activitat que consisteix en una proposta d'una experiència educativa basada en TIC que podria fer a l'aula dínfantil.
En primer lloc i respecte a les competències digitals segons el model TPACK, crec que sóc més competent en el que a pedagogia es refereix. A dia d'avui estic aprenent molt sobre informàtica i per aquesta raó la meua competència en aquest àmbit augmenta però, d'entre les tres competències bàsiques, considere que és la pedagògica. M'agrada saber ensenyar; innovar; fer que els meus alumnes i alumnes aprenguin de manera significativa, creant coneixements a partir d'experiències personals; deixar que parlin, pensin, experimentin...per arribar a la solució de cadascun dels problemes plantejats. 
Respecte a l'organització de l'aula, considere que un aula d'infantil ha d'estar organitzada per racons de treball i fer un bon ús d'ells. A més, no pot faltar el racó de l'ordinador (amb 3 ordinadors com a mínim) que utilitzarem per reforçar i ampliar continguts, tampoc pot faltar la PDI. Aquest recurs ho considere imprescindible en un aula d'infantil ja que contribueix a aprenentatge lúdic i significatiu. És important adaptar les nostres classes a la realitat tecnològica actual i formar a futures persones competents en aquest àmbit.
Finalment, quant a la navegació realitzada, m'ha cridat l'atenció la quantitat de vídeos per a l'animació lectora fets per alumnes de Magisteri. Em sembla una manera molt original de veure fins que punt els nostres alumnes comprenen la lectura i, fent ús de les TIC i de la seua imaginació, motiven a altres alumnes a llegir, aspecte important i que s'està perdent: hem de fomentar la literatura catalana per a joves.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada