Bona vesprada.
Començaré parlant d'allò que he fet aquesta setmana. Després d'haver
llegit el tema 3, he estat atenta als debats sobre les xarxes socials
per intervenir en ells. A més, he estat investigant llocs web que han
anat recomanant els meus companys que poden ser-me útils per a la meva
labor docent; algunes d'elles són:
https://www.khanacademy.org/
http://ed.ted.com/
https://classroom.google.com/ineligible
En segon lloc, vaig a parlar d'una xarxa social per la qual he navegat i no coneixia anteriorment.
Aquesta xarxa social és panoramio i en ella pots veure qualsevol lloc en imatges reals. En el cercador poses el nom d'allò que vols veure, per exemple Andorra, i
una vegada li dónes a buscar apareix la zona en l'escala que vulgues,
és a dir, des d'una visió més general a una visió més específica i
detallada d'un lloc concret.
En tercer lloc, parlaré de la xarxa social amb la qual podria treballar
amb els meus alumnes. Aquesta és Blogger, i en ella puc pujar temes a
tractar en classe, materials, crear debats, activitats, etc. D'aquesta
manera els meus alumnes són partícips del seu propi aprenentatge i poden
aportar les seues idees, plantejar dubtes, propostes de millora de les
classes, comunicar-se entre ells i amb mi, etc. Aquesta aplicació la
considere primordial a l'hora de ser mestra ja que té un ventall molt
ampli de possibilitats d'acció amb els alumnes.
Finalment faré una reflexió personal sobre la tecnologia mòbil:
Considere que vivim en un món globalitzat en el qual tots estem
connectats a través d'internet. Aquesta realitat no podem mantenir-la al
marge en l'àmbit educatiu ja que és on més utilitat podem donar-li. Des
de les escoles, ja s'està promovent el denominat "m-learning", i és que
cada vegada són majors les iniciatives empresarials mitjançant el
desenvolupament d'aplicacions mòbils educatives i projectes de recerca,
així com l'aposta decidida de governs i institucions en el
desenvolupament de programes i aplicacions.
Malgrat tot això, i dels
innombrables avantatges que ofereix l'ús d'internet en l'aprenentatge,
per no parlar del motivador que resulta per als alumnes, hem
d'incentivar un bon ús de les xarxes socials i mostrar els riscos que
tenim en fer un mal ús de les mateixes, basant-nos en casos reals
d'adolescents que han arribat a acabar amb les seues vides per no poder
suportar més l'abús que exercien sobre ells i elles a través d'internet.
Si fomentem el bon ús d'internet a les nostres aules, el terme
"aprendre a aprendre" seria perfectament usat, en tota la seua essència,
ja que els nostres alumnes formarien part del seu propi aprenentatge en
tot moment i s'incrementaria la motivació dels mateixos per aprendre i
investigar coses noves.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada